Yazım Kılavuzu

RECON Yazım Kılavuzu'na hoş geldiniz. Bu sayfa içerisinde, bir Antite veya benzeri site makalesini nasıl en iyi şekilde yazabileceğinize dair bilgiler yer almaktadır.

İyi bir makale nasıl yazabilirim?

Gerçekten "iyi bir RECON makalesi" yazabilmek için, öncelikle şu temel kuralları izlemeniz gerekmektedir:

  • Yazım ve noktalama kurallarını tamamen olması gerektiği gibi kullanın.
  • Makalenizin yazım dilini oldukça profesyonel tutun, amatörce yazmayın.
  • Bilimsel tabirleri mümkün olduğunca sık kullanın.
  • Yazacağınız fikri kesinlikle makaleyi yazarken uydurmayın ve ilginç bir fikir için oldukça iyi düşünün.

Hiçbir RECON makalesi, asla herkesin gözünde iyi değildir. Fakat, mümkün olduğunca çok insanın gözünde iyi bir iş çıkarabilmek için bu işte oldukça deneyimli olmanız her zaman şart koşulur. Bu sebep ile, ilk yazdığınız makaleler doğal olarak sizin gözünüzde iyi görünse de, genel anlamda başarısız bir makale olacaktır. Fakat, zaman geçtikçe bu işte ilerleyecek ve profesyonel makaleleri yazabilecek duruma geleceksiniz. İşte o zaman, geriye dönüp baktığınızda aradaki farkı siz de anlayabilecek duruma elbet geleceksiniz.

Yazar iken, Makale Politikası'nda yer alan kurallara uyun ve kesinlikle başka bir kurgudan veya gördüğünüz bir kitap veya filmden esinlenmeyin. Makale, tamamen özgün olmalıdır aksi taktirde bunun anlaşılması durumunda, makale siteden kaldırılacak ve sizde muhtemelen bir süreliğine yazarlıktan askıya alınacaksınız. Fikriniz tamamen özgün olmalı ve fikir kadar önemli olan diğer bir faktör olarak, yazım ustalığınız da iyi olmalı. Bilimsel tabirlerin sık kullanılması ve amatör anlatım stillerinden kaçınılması son derece önemlidir.
Eğer Antite yazma konusunun gerçekten de size göre olmadığını düşünüyor iseniz, bir hikaye yazmayı da deneyebilirsiniz.

Veri tanımı içerisinde yasaklı kelimelerden bazıları ve alternatifleri:

  • Ama | Fakat
  • Yada | Veya
  • Belki | Muhtemelen
  • Olabilir | Olabilmektedir

Yasaklı kelimeler, veri tanımı formatında gerekli resmiyeti bozması sebebi ile kullanılmaktan kaçınılmalıdır. Bunun haricinde, bir personelin konuşma arşivi veya hikayeler gibi resmiyet gerektirmeyen makalelerde kullanılabilir.

Ayrıca, yazdığınız makale içerisindeki sınıflandırma sistemini olması gerektiği gibi düzenlemeyi unutmayın. Bunun hakkında daha fazla bilgi için, Formatlama Kılavuzu'na göz atın. Kullanacağınız resimlerin telif hakkı barındırmadığından emin olmanız gerekmektedir. Bunun için, Görsel Kaynağı sayfamızda yer alan Wikimedia Commons görsel paylaşım sitesini kullanabilirsiniz. Görselin lisansının CC BY-SA olması durumunda, görselin sahibini makalenin içerisine belirtmeniz beklenir. Hiçbir şekilde, size ait olmayan veya gerekli lisansa sahip olmayan konsept bir site makalesi için kullanılamaz.

Yazacağınız Antite veya benzeri kurgusal site makaleleri için, bir personel karakteri oluşturma hakkınız vardır. Bu personeli oluştururken, bir insan ismi kullanmanız ve Wikidot kullanıcı adınızı kullanmaktan kaçınmanız beklenir.. Bu personel karakterine özel bir özgeçmiş bilgilendirme sayfası da oluşturabilirsiniz. Bu makalelerde kullanacağınız fotoğraf, kesinlikle bilinir olmaması gerekmesinin yanı sıra, yeterli olgunluğa sahip olmanız durumunda kendi yüzünüzü kullanabilirsiniz

Yazdığım makale nasıl yayınlanabilir?

Yazdığınız makalenin wiki üzerinde yayınlanabilmesi için, öncelikle sandbox üzerinde yazmanız ve sonrasında, linki Discord üzerinde paylaşmanız ve üyeler tarafından +10 veya üstü oy alması şart koşulur. Buna rağmen makaleniz hala yayınlanmadı ise, ekip yetkilileri ile iletişimde bulunarak durumu bildirebilir veya neden yayınlanmadığını öğrenebilirsiniz.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License